Zagen we in de vierde snackbite al hoe we een document kunnen vastmaken aan een kanaal in Teams, vandaag ga ik jullie uitleggen hoe je in Microsoft Teams een tabblad kunt maken van een document. Een document in Teams dat veelvuldig gebruikt wordt door jouzelf en je collega’s, daar kun je in Teams een tabblad van maken. Het tabblad wordt dan bovenin het kanaal van Teams weergegeven en is voor iedereen direct en snel bereikbaar. Bijvoorbeeld
erg handig bij een vakantieplanning in Excel die door iedereen binnen het Team ingevuld of geraadpleegd moet kunnen worden.
In deze snackbite ga ik je uitleggen hoe dit werkt.
Deze functionaliteit is echt super handig!
Snackbite #5
Stap voor stap instructie
Een tabblad maken van een document in Teams is eenvoudig:
- In Microsoft Teams ga je naar het kanaal en kies je voor het tabblad ‘Bestanden’.
- Klik op de 3 puntjes achter de naam van het document waar je een tabblad van wil maken.
- Kies voor ‘Hier een tabblad van maken’.
- Er wordt nu een tabblad van het document gemaakt en het document is voor iedereen in het Team snel en gemakkelijk te raadplegen.